STUDENTS JUST DON'T CARE?

Alhamdulillah..Bulan Dakwah atau lebih dikenali dgn CAMPRO (Campus Dakwah Project) di UIA Kuantan selamat dilancarkan semalam,10/12/09.
Hati ini memang excited sgt nk ke majlis pelancaran itu sebab difahamkan program ini adlh kali pertama diadakan.Jadi, pelbagai harapan disandarkan terhadap program ini.Tambahan lagi,selepas launching ceremony,akan diadakan talk bertajuk STUDENTS JUST DON'T CARE? oleh Ust Hj. Hasrizal Jamil.Pada mulanya sy & seorang sahabat bercadang tuk ke majlis berkenaan pd pukul 7.45pm memandangkan majlis itu bermula jam 8.00pm. Tetapi kami terpaksa menunda perjlnn kami ke sana ke waktu selepas isya' atas sebab2 tertentu.Alangkah terkejutnya...setibanya kami ke sana,semua seat dh penuh.Kami terpaksa berdiri.Terlalu ramai pelajar menghadirkan diri & ini menunjukkan mereka care in whatever sitiuation,InsyaAllah.
Sememangnya tajuk yg dibincangkan sgt sesuai untuk permulaan program ini kerana menyeru students tuk berfikir sejenak adakah kita semua care dgn situasi yg melanda dri kita & ummah sekarang?Sepanjang perbincangan tajuk ini,konsep MEMBERI diberi penekanan.Seperti yg kita sedia maklum,dakwah itu adlh proses menyampaikan atau menyeru ke arah kebaikan. Ia samalah dgn konsep memberi di mana kita memberi apa yg mereka(mad'u) perlu.Jadi konsep ini perlulah dijadikan asas dlm usaha dakwah.Sedarlah kita,tgn di ats itu lebih baik drpd tgn dibwh.Kelak,kita akn merasai kemanisan dlm MEMBERI.
For all students,sama2lah kita alert dgn kondisi yg melanda skrg.Jgn biarkan diri kita & sekalian ummah dibelenggu kejahatan,kemaksiatan & dosa.TOGETHER WE CARE..

0 comments:

Post a Comment

About this blog

Seringkali diri tewas dlm dakapan nafsu,mendidik diri menjadi insan yg x terdidik dek agama.Seringkali diri terpesona dgn dunia,melabuhkn pandangan palsu dek indahnya dunia.Begitu kerdilnya diri ini..acapkali tersungkur sepjg pengembaraan ini dek tandusnya iman di hati.Namun,ia tdk mematahkn semangatku utk bangkit..malah semua pahit manis yg diharungi adlh ats rahmat & kasih sygNYA dlm mentarbiyah diri ini untuk berusaha menjadi hambaNya yg terbaik.

Calendar

Friends