Jalan Pulangku

Tundukku malu di depanMu
Kerna ku insan berdosa
Ku adukan sesalanku
Apakah kan Kau terima

Kesunyian ini sedarkan diriku yg lena
Tinggalkan semalam yg nanah
Lantas edarkan ia kan ku pada sempurnaMu
Terpaut aku tak berpaling

Ku bersyukur hanya padaMu Tuhan
Kau tunjukkan laluan ku pulang
Dan cintaMu bagai air di tandus sahara
Buat ku melepaskan dahaga

Suburkan cahaya menerangi langkahku
Serlahkan segala kiasan indah cintaMu

Ku bersyukur hanya padaMu Tuhan
Kau tunjukkan laluan ku pulang
Dan cintaMu bagai air di tandus sahara
Buat ku melepaskan dahaga

Ku mohon Kau tenangkan gusar hatiku yg rawan
Bimbang Kau singkirkan taubatku
Ku rayu Kau hulurkan keampunanMu padaku
Kelakku zalimi diriku

Janjiku padaMu abdikan seluruh jiwa
Sehingga masanya Kau seru hujung nyawaku

Ku bersyukur hanya padaMu Tuhan
Kau tunjukkan laluan ku pulang
Dan cintaMu bagai air di tandus sahara
Buat ku melepaskan dahaga

Tak kutemu di manakah hentinya
Rayuan taubatku padaMu



* Terima kasih ya Allah... atas kasih sayangMu. Tak pernah sekali Kau tinggalkan ku walaupun sesaat.. Diriku sendiri yg selalu lupa akanMu. Sering lupa akan hakikat hidup ini. Meskipun begitu, Kau tetap bersamaku..limpahan rahmat,nikmat yg Kau berikan...begitu banyak ya Allah.. Malunya diri ini untuk menghadapMu...

Kau terus berikan ku kegembiraan & kejayaan.. Bila ku sedih,Kau pujukku dgn kalimahMu...Kau temukan aku dgn insan2 pilihanMu untuk membantu hambaMu ini.. Bila ku tersasar dari perbuatanku, Kau tarbiyah hambaMu ini meskipun begitu susah aku ingin menerimanya pd mulanya...

Tanpa kasih sayangMu..aku hanyalah hambaMu yg hina. Tanpa kasih sayangMu..aku terus dibuai dgn janji manis nafsu.. Tanpa kasih sayangMu..aku tidak akan mengenal erti hidup yg sebenar... Diriku akan terus hanyut dgn hiasan dunia ini...
Ya allah...sesungguhnya Kau tidak perlukan ku. Tapi AKU YG MEMERLUKANMU... Tetapkan lah hatiku ya Allah. Aku ingin sentiasa merasai kasih sayang ini..aku ingin sentiasa merasai rindunya untuk bertemu dgnMu..


Ampunilah segala dosaku Ya Allah...

0 comments:

Post a Comment

About this blog

Seringkali diri tewas dlm dakapan nafsu,mendidik diri menjadi insan yg x terdidik dek agama.Seringkali diri terpesona dgn dunia,melabuhkn pandangan palsu dek indahnya dunia.Begitu kerdilnya diri ini..acapkali tersungkur sepjg pengembaraan ini dek tandusnya iman di hati.Namun,ia tdk mematahkn semangatku utk bangkit..malah semua pahit manis yg diharungi adlh ats rahmat & kasih sygNYA dlm mentarbiyah diri ini untuk berusaha menjadi hambaNya yg terbaik.

Calendar

Friends